sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Sunnuntaifiiliksiä

Flunssa jatkuu edelleen. Oireina lähinnä nenän vuotaminen ja/tai tukkoisuus. Kuumetta ei ole koko viikolla ollut, mutta muuten olemus on aika nuutunut. Johtunee osaltaan siitä, että en ole uskaltanut lähteä lenkille. Pään tukkoisuutta lisää rään lisäksi hapen puute. Eilenkin ulkona oli ihana syksyinen keli, mutta se jäi hyödyntämättä. En ymmärrä ihmisiä, jotka pystyvät istumaan päivästä toiseen sisällä. Minulle tulee sekä henkisesti että fyysisesti paha olo, jos en pääse haistelemaan raitista ilmaa. Olen varmaankin yksi maailman huonoimmista sairastajista: Kipeänä olen kiukkuinen, kun en jaksa tehdä mitään, mutta en sitten kuitenkaan malta välttämättä levätäkään tarpeeksi. Onneksi en yleensä sairastakaan ihan hirveän usein. Nyt täytyy kyllä koputtaa puuta :)

Ja on tässä flunssassa yksi hyvä puoli: Yleensä olen niin lämminverinen (vai kylmäverinen?), etten siedä villasukkia jalassa. Mutta nyt voin niitä käyttää ja uudella parkettilattialla niillä luistelu on kivaa :D

Viime viikkoina on tuntunut, että flunssan lisäksi kärsin... syysmasennuksesta. En keksi parempaakaan termiä sille, vaikka ei tuokaan tätä olotilaa oikein kuvaa. Pidän syksystä, viilenevistä keleistä ja pimenevistä illoista. Talven odotuksesta. Kynttilöistä. Tänä syksynä olen ollut paljon normaalia väsyneempi ja kaikin tavoin haluton ja saamaton. En oikein jaksaisi mitään. Tai jaksaisin, jos saisin aikaiseksi. Aloittaminen ja lähteminen ovat vaikeita. Sama koskee ruokailujakin. En jaksaisi välittää, mitä syön. Ruokahaluttomuutta ei valitettavasti ole kuitenkaan näkynyt. Onneksi, onneksi on tämä herkuton lokakuu. Varsinkin viimeisen viikon ainana olen monta kertaan ajatellut, että jos saisin, kävisin ostamassa karkkia tai jäätelöä, vaikka minun ei edes ole tehnyt mieli niitä. Todella outo ajatusmalli minulle. Toivottavasti tämä kuitenkin on flunssan mukana häipyvä olotila ja ensi viikolla olen taas oma positiivinen itseni :)

Mielessä on pyörinyt monta asiaa, joita haluan tänne kirjoittaa, mutta nyt kun olen koneen äärellä, en oikein saa päähäni, että mitähän ne olivat. Jatkan siis itseni parantelemista kuuman mustaherukkamehun ja tanssivien tähtien seurassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti olis kiva! ;)